Wat ga je doen?
MB3 leidt ervaringsdeskundigen op die zowel het doel van uw organisatie bereiken als voldoen aan de behoeften van uw doelgroep.
Dag 1: De vraag achter de vraag
We gaan samen met (toekomstige) ervaringsdeskundigen, patiënten en/of gebruikers op zoek naar de werkelijke redenen, motivaties, en/of tips die horen bij de vraagstelling van uw doelgroep en het het doel dat u daarbij wilt bereiken.
Dag 2: De inhoud van het verhaal
We gaan op zoek naar persoonlijke verhalen en ervaringen die de uitkomsten van dag 1 verwoorden of kracht bijzetten met de door MB3 ontwikkelde 3×3 methode.
Dag 3: De vorm
Nu het verhaal staat, werken we aan de uitstraling daarvan met aandacht voor algemene presentatievaardigheden als houding, intonatie en andere hulpmiddelen. Daarnaast besteden we aandacht aan interactie met het publiek: blikken en vragen van hen waar het je ziekte of beperking betreft en hoe je je beperking omzet in kracht.
Voor wie?
Deze training wordt incompany gegeven aan organisaties die ervaringsdeskundigen inzetten voor het verzorgen van voorlichting, fondsenwerving of scholing van zorgprofessionals. U schakelt MB3 in als:
- U start met het inzetten van ervaringsdeskundigen
- U uw ervaringsdeskundigen wilt professionaliseren
- U ervaringsdeskundigen wilt inzetten voor een nieuw project
Wat levert het op?
- Ervaren hoe miscommunicatie ontstaat
- Geleerd welke informatie je van elkaar nodig hebt en hoe je die kunt delen
- Geleerd hoe je op elkaar kunt bouwen en vertrouwen
- Ervaren dat hulp vragen zinvol is
- Een belevenis waar je nog lang over zult napraten
Reacties van deelnemers die deze training eerder hebben gevolgd:
- ‘Een unieke ervaring die we ons altijd zullen gaan herinneren.’
- ‘Erg nuttig om te ervaren hoe belangrijk communicatie is door één zintuig uit te schakelen en hoe afhankelijk ik en van non-verbale communicatie.’
- ‘Speelse manier om met communicatie en feedback om te gaan. Aardig idee voor de kick-off van een nieuw project.’
- ‘Ik heb ervaren dat ik nog meer aandacht mag besteden aan het uitspreken van verwachtingen. Niet zomaar denken dat de ander me begrijpt en dezelfde verwachting heeft.’
- ‘De reflectie in het donker hielp voor de rust, intimiteit en veiligheid.’
Over de trainer
Martine Baadenhuijsen is gespecialiseerd in gesproken communicatie. Details zoals stiltes, intonatie of het moment waarop iemand iets zegt, vertellen haar veel over de gespreksdeelnemers en hun onderlinge relatie. Doordat ze vanwege haar visuele beperking niet wordt afgeleid door non-verbale communicatie, kan ze tot de kern komen van een gesprek. Dankzij haar achtergrond als teammediator heeft Martine ruime ervaring met het begeleiden van groepsprocessen. Ze kan helpen ontdekken wat er speelt in een groep, dit bespreekbaar maken en doeltreffende handvatten bieden voor gespreksvaardigheden. Lees meer over Martine Baadenhuijsen.
Praktische informatie
Hier komt nog een stukje over Praktische informatie
Voor meer informatie of het aanvragen van een offerte kun je contact opnemen met Martine Baadenhuijsen via 06-52674903 of martine@www.mb3.nl.